Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    האתגרים והיחס לקבוצות המרכיבות של אוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים

    בישראל חיים כ-800,000 אנשים עם צרכים מיוחדים בגיל העבודה (כלומר החל מגיל 18 ועד גיל 65). כדאי לדעת שחלק לא מבוטל מתוך קבוצה מגוונת זו – שכוללת אנשים עם אוטיזם בתפקוד בינוני-גבוה, אנשים עם נכות פיזית משמעותית, מתמודדי נפש ועוד – כבר משולב בשוק התעסוקה. יחד עם זאת יש פער ניכר בין שיעור התעסוקה הכללי במשק לבין שיעור תעסוקת אנשים עם צרכים מיוחדים. גם היקף המשרה נמוך יותר בדרך כלל כשיש צרכים מיוחדים, ועדיין ישנם חסמים לא מעטים בדרך לשילוב מלא ומיצוי היכולות של אותם 800,000 אזרחים ואזרחיות. תעסוקה לאנשים עם צרכים מיוחדים מתאפיינת במספר אתגרים משמעותיים, וכדאי להיות מודעים אליהם, ועוד כדאי לדעת שכנרת שירותי רווחה מציעה תעסוקה הוגנת ומתגמלת לאנשים בעלי צרכים מיוחדים החיים במסגרות שמפעילה החברה.

    האתגרים העיקריים של תעסוקה לאנשים עם צרכים מיוחדים

    * דעות קדומות – אמנם במאה ה-21 היחס לכל הקבוצות המרכיבות של אוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים שונה משמעותית בהשוואה לתקופות קודמות, ומעסיקים רבים מבינים כי הם עשויים לזכות בעובדים מסורים ומלאי מוטיבציה, אבל עדיין ישנן גם סטיגמות מסוימות שחשוב לנכש כליל.

    * היעדר ניסיון – לאדם בעל צרכים מיוחדים שעדיין לא השתלב בשוק התעסוקה קשה יותר למצוא עבודה, מפני שהוא חסר ניסיון. חשוב לציין שמבחינה זו, גם שירות לאומי או שירות צבאי נחשבים לניסיון מפני שהם מעידים על יכולת להשתלב במסגרת (ולמעשה מסגרת תובענית למדי, גם כשישנן הקלות).

    * צורך בתיווך – בחלק מהמקרים עובד בעל צרכים מיוחדים זקוק לתיווך של גורם מקצועי שמכיר אותו היטב, ויכול לעזור לו להתמודד עם קשיים שצצים תוך כדי עבודה.

    תמיכה וליווי מלאים

    כאמור אחד האתגרים של תעסוקה לאנשים עם צרכים מיוחדים הוא הצורך בתיווך, לעיתים מתמיד. כנרת שירותי רווחה מציעה למעסיקים במגוון רחב של תחומים להעסיק עובדים בעלי אוטיזם בתפקוד גבוה, אנשים בעלי נכות ומתמודדי נפש, תוך השגחה קבועה וליווי צמוד. העבודה יכולה להתבצע אצל המעסיק או במרכזי התעסוקה שלנו, ובכל מקרה היא מניבה תועלת רבה, גם למעסיקים וגם לאנשים עם הצרכים המיוחדים שמרגישים בעלי ערך רב הרבה יותר בזכות ההשתלבות בשוק התעסוקה.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר






      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים