Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    צעירים חסרי עורף משפחתי

    משפחה היא בסיס כוח עבור חלק גדול מבני האדם. בפרט יש חשיבות לתמיכה מצד קרובי משפחה בגיל צעיר. עבור מי שלא נהנים מאותו עורף משפחתי חיוני, החיים יכולים להיות מאתגרים במיוחד. בשנים האחרונות עולה המודעות לצרכים הייחודיים של צעירים חסרי עורף משפחתי, והיו גם מספר חברי כנסת שניסו לקדם הצעות חוק בנושא – כאלה שיכירו בצורך ויספקו לו מענה מצד המדינה, כך שגם צעירים אלה ישתלבו באופן מיטבי בחברה ויהפכו לאזרחים תורמים. נכון ל-2023 עדיין לא חוקק חוק שכזה, אבל כן יש תוכניות שונות המעניקות סיוע חיוני לצעירים שהנוכחות של המשפחה בחייהם נמוכה מאוד, לא קיימת או אפילו מזיקה. כנרת שירותי רווחה מספקת מסגרות דיור איכותיות לצעירים המתמודדים עם קשיים מכל הסוגים, על בסיס מחויבות מלאה לכל נער ונערה, ובעזרת צוות מקצועי מיומן.

    לאיזו עזרה זקוקים במיוחד צעירים חסרי עורף משפחתי?

    * חיזוק הדימוי העצמי – בחלק לא מבוטל מהמקרים צעירים שאין להם עורף משפחתי מרגישים אשמה ו/או בושה, למרות שכמובן האחריות למצב אינה שלהם. בהתאם אחד המרכיבים בתמיכה הנחוצה הוא חיזוק הדימוי העצמי והעלאת הביטחון העצמי.

    * חוסן נפשי – כתחליף לעורף המשפחתי, ישנו צורך משמעותי במיוחד בפיתוח חוסן נפשי, כולל יכולת להתמודד עם מצבי לחץ, להסתגל לשינויים, להתמודד גם עם העבר ולקחת אחריות על החיים.

    * מיומנויות תקשורתיות וחברתיות – כלים שבדרך כלל מתפתחים בתוך המשפחה, וחשוב לספק גם לכך מענה.

    * כישורים פיננסיים בסיסיים – ניהול ההכנסות וההוצאות, תכנון לטווח ארוך ועוד.

    * הכוונה לתעסוקה – על בסיס היכולות הספציפיות של כל צעיר וצעירה, במטרה ליצור אפיק פרנסה מתגמל גם בהווה וגם בעתיד, הקרוב והרחוק גם יחד.

    נקודת מוצא משופרת לחיים

    באופן כללי אפשר להגדיר את העזרה לכל אותם צעירים חסרי עורף משפחתי כיצירת נקודת מוצא טובה יותר לחיים מיטביים. זוהי גם המומחיות של כנרת שירותי רווחה, שהחלה לפעול לפני למעלה מ-25 שנים וכבר סייעה לאינספור צעירים המתמודדים עם קשיים מכל הסוגים למצוא בתוכם כוחות וחוזקות, ולמנף אותם לטובת שדרוג המציאות.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר






      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים