Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    הקושי שמאפיין את היומיום של נפגעי הנפש

    בניגוד לנכות פיזית שלרוב מתבלטת מיד, הנפש חבויה מן העין – אבל פגיעה בנפש מחוללת לא פחות נזק, ואולי אף יותר, וכתוצאה מכך פעולות שעבור אדם אחר נתפשות כמובנות מאליהן, מהוות אתגר מורכב עבור פגועי הנפש. הקושי שמאפיין את היומיום של נפגעי נפש מחייב הגנה, ובראש ובראשונה דיור שבו ירגישו בטוחים ויזכו לתמיכה הנחוצה. כנרת שירותי רווחה מציעה מסגרות דיור מוגן לנפגעי נפש במספר מקומות ברחבי הארץ, בסטנדרטים גבוהים במיוחד ועם נתינה מכל הלב לכל אדם שמגיע אליהן.

    תהליך מימוש זכאות לקבלת דיור מוגן לנפגעי נפש

    * קביעת נכות – על-מנת לקבל הכרה כ"נפגע נפש", יש לפנות לפסיכיאטר (שהוסמך לכך) או למוסד לביטוח לאומי. הדרך השנייה מאפשרת גם קבלת קצבת נכות על בסיס עמידה בקריטריונים רלוונטיים. לצורך מגורים בדיור מוגן "מספיקה" גם קביעת פסיכיאטר מוסמך.

    * גיבוש תוכנית שיקום – ישנם מספר גורמים שמוסמכים לבנות תוכנית שיקומית מותאמת ספציפית לאדם: קופות החולים, בתי חולים פסיכיאטריים, המרפאות לבריאות הנפש, המחלקות לשירותים חברתיים וגם מטפלים פרטיים במקצועות רלוונטיים (עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, אחים מוסמכים).

    * פנייה לוועדת שיקום אזורית – ועדות השיקום האזוריות הן אלה שמאשרות סל שיקום, ואחד המרכיבים בסל – למי שעומדים בקריטריונים – הוא דיור מוגן. באופן עקרוני הדיור המוגן מיועד לנפגעי נפש עצמאים אשר זקוקים לליווי, הדרכה וסיוע בניהול תקציב, משק בית והתנהלות בקהילה.

    * בחירת מסגרת – כל מי שנמצא זכאי לדיור מוגן בוחר בעצמו את מפעיל השירות הנכון לו ביותר, מתוך רשימה של נותני שירות חיוני זה. כמו כן ישנה הזכות להחליף את נותן השירות בכל נקודת זמן.

    מקסימום תמיכה, מקסימום עצמאות

    כנרת שירותי רווחה מוסמכת להעניק שירות דיור מוגן לנפגעי נפש. הארגון פועל בהצלחה מאז שנת 1998, מתוך תפישה שהאדם נמצא במרכז, וכי המפתח לחיים מיטביים טמון במתן הזדמנות לעצמאות מלאה ככל האפשר. כדי לאפשר עצמאות אמיתית לאדם פגוע נפש, נדרשת מקסימום תמיכה, כך שהאדם יפתח תחושת מסוגלות ודימוי עצמי חיובי ויציב. זוהי המהות של מסגרות הדיור המוגן של כנרת, והערכים שמנחים את הצוותים בהן.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר






      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים