Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    מסגרות שיש בהן תועלת רבה

    אוטיזם מייצר נקודת מבט ייחודית על המציאות, כשבלא מעט מקרים נקודת המבט יוצרת קשיים יומיומיים. אצל ילדים, ישנה המשפחה שנרתמת למענם ופועלת על-מנת שישתלבו בחברה בהתאם ליכולות שלהם ולמצב התפקוד שלהם. אצל בוגרים עם אוטיזם הסיטואציה מורכבת יותר, מפני שהציפייה מהם היא שיחיו חיים עצמאים ככל האפשר, לרבות תעסוקה. על-מנת לסייע להם פותחו מספר סוגים של מסגרות לאוטיסטים בוגרים – מסגרות שיש בהן תועלת רבה ובפרט כשבוחרים נכון את זו המתאימה ביותר לאדם. כנרת שירותי רווחה מפעילה מסגרות דיור מגוונות המעניקות למבוגרים עם אוטיזם כלים יקרי ערך לחיים מלאים ועצמאים ככל האפשר.

    האפשרויות השונות של מסגרות לאוטיסטים בוגרים

    * מגורים עם ההורים – במקרה כזה ישנה זכאות למועדונית בשעות הבוקר או לסומך אישי בשעות אחה"צ, על-מנת לסייע לאדם ולהורים.

    * דירה בקהילה – אופציה רלוונטית לבוגרים עם אוטיזם ברמת תפקוד גבוה הזקוקים להכוונה ולתמיכה.

    * בית לחיים (הוסטל) – מסגרת דיור שמתאימה לאנשים עם אוטיזם שמעוניינים להיות מעורבים בקהילה ולהפיק תועלת מהשירותים השונים הניתנים בבית.

    * בית כוללני – מסגרת דיור שיש בה גם תעסוקה, ומיועדת לבוגרים בעלי אוטיזם עם בעיות התנהגות הנובעות מקושי בוויסות הגירויים. בהתאם המסגרת כוללת עזרה נרחבת יחסית בתפקוד היומיומי.

    * בית עם השגחה פסיכיאטרית – מבוגרים עם אוטיזם בעלי בעיות התנהגות משמעותיות וקשות אשר זקוקים לליווי קבוע ולעזרה נרחבת במהלך היומיום יופנו לבית שיש בו השגחה פסיכיאטרית.

    איך לבחור מסגרת מתאימה?

    הבחירה בין הסוגים השונים של מסגרות לאוטיסטים בוגרים מתבצעת קודם כל על סמך רמת התפקוד של האדם. חשוב למצוא איזון נכון בין פיתוח תחושת מסוגלות והענקת מקסימום עצמאות לבין תמיכה נחוצה והימנעות מגירוי יתר שעלול להשיג את התוצאה ההפוכה. הקריטריון השני הוא הפן החברתי – ישנן מסגרות שבהן מתרחשות גם אינטראקציות חברתיות בעלות ערך רב, ויש להן השפעה מיטיבה מאוד עבור חלק מהבוגרים עם האוטיזם. כמו כן כדאי לבחון את רמת הצוות שמספק בפועל את ההשגחה, התמיכה והליווי. כנרת שירותי רווחה מפעילה מסגרות לבעלי אוטיזם כבר למעלה מ-25 שנים, במסירות, במקצועיות ועם כל הלב.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר






      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים