Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    המחויבות הבסיסית של כל חברה אנושית

    נפגעי נפש – ואולי הגדרה מדויקת יותר תהיה "מתמודדי נפש", על-מנת להדגיש את ההתמודדות עם הפגיעה – זקוקים לתמיכה משמעותית. זוהי המחויבות הבסיסית של כל חברה אנושית, ושל כל אדם באשר הוא. לשם כך פותח הקונספט של קהילה תומכת לנפגעי נפש – קהילה אשר מסייעת במגוון רחב של דרכים. כנרת שירותי רווחה מפעילה מספר קהילות שכאלה ברחבי הארץ, על בסיס ניסיון של למעלה מ-25 שנות עשייה בתחום.

    הדרכים שבהן מסייעת קהילה תומכת לנפגעי נפש

    * קשב רגיש – כל אדם, או לפחות רוב בני האדם, זקוקים לאוזן קשבת, ובפרט במצבי קושי ומשבר. עבור מתמודדי הנפש הצורך בקשב משמעותי במיוחד, גם ברגעים שבהם הם מבקשים לזעוק וגם ברגעי שגרה.

    * אינטראקציות חברתיות – למתמודדי נפש לא קל לייצר אינטראקציות חברתיות טובות ויציבות, מפני שאדם שאינו מתמודד נפש לא תמיד מצליח להבין את השפעת ההתמודדות המורכבת על כל סיטואציה ועל ההתנהגות של המתמודד. במסגרת קהילה תומכת פוגשים מתמודדי הנפש אנשים במצב דומה לזה שלהם, והחיבור טבעי ומידי.

    * פעילויות פנאי – אירועים בחגים, טיולים ברחבי הארץ, נופשים שנתיים ועוד פעילויות שמסבות הנאה ומשככות את מכאובי הנפש.

    * הכוונה נכונה – דרך חשובה נוספת שבה נפגעי הנפש זוכים להעצמה בקהילות התומכות היא הכוונה נכונה מצד אנשי המקצוע – להתנהלות אופטימלית באינטראקציות חברתיות, בתעסוקה ועוד.

    * תהליך שיקום – תהליך מקצועי ומותאם אישית לכל אדם במטרה להבטיח התמודדות מיטבית עם הפגיעה הנפשית, ועל בסיס זה השתלבות מלאה ככל האפשר בחברה.

    אפשרויות דיור שונות

    דגש חשוב נוסף לגבי קהילה תומכת לנפגעי נפש הוא התאמת אופן הדיור למצבו של כל אדם. אופציה אחת הינה דיור עצמאי (וכמובן מוגן, ותוך ליווי של מדריכי שיקום וקבלת מלוא העזרה מהקהילה בכל הדרכים הנ"ל), ואופציה שנייה היא דירות שותפים במסגרת הקהילה. לכנרת שירותי רווחה צוות מקצועי שמקפיד לייצר מרחב בטוח, מכבד, נעים ומעצים עבור כל מתמודד או מתמודדת נפש. דגש נוסף הוא התאמת תהליך השיקום לנסיבות הספציפיות של כל אדם ולנושאים ולאתגרים שאיתם הוא מתמודד מדי יום.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר






      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים