Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עזרה ותמיכה במצבים מורכבים

    נפש האדם פגיעה ואפשר אפילו לומר שהיא פריכה מאוד. ישנם אירועים רבים בחיים שעלולים לטלטל את הנפש בעוצמה כה גבוהה עד שהאדם לא יוכל להתנהל באופן עצמאי לחלוטין אלא יזדקק לעזרה. מדינת ישראל מושיטה את העזרה הנחוצה, ובמסגרת סל השיקום מציעה מספר אפשרויות של דיור לנפגעי נפש. לכנרת שירותי רווחה מספר קהילות תומכות ייעודיות בתחום בריאות הנפש.

    האפשרויות השונות של דיור לנפגעי נפש

    * הוסטל – מסגרת שמספקת מקסימום תמיכה, כשהמחיר הוא עצמאות פחותה. בהתאם ההוסטלים מיועדים לנפגעי נפש שרמת התפקוד שלהם יחסית נמוכה. כמו כן ישנה נוכחות קבועה של צוות שיקומי וצוות פרא-רפואי בכל הוסטל לנפגעי נפש. סדר היום כולל פעילויות משותפות, עבודה, טיפולים קבוצתיים ופרטניים וגם זמן חופשי.

    * קהילה תומכת – מסגרת דיור לפגועי נפש עם יכולת תפקוד עצמאית מסוימת. גם במסגרת זו פועל צוות פרא-רפואי ושיקומי 24/7, וכל הדיירים זוכים לתוכנית שיקום מותאמת אישית. כמו כן מושם דגש על פעילויות קהילתיות של כל הדיירים ביחד.

    * דירה מוגנת – המסגרת שמקנה את מידת העצמאות הרבה ביותר מבין כל האופציות של הדיור לפגועי הנפש. למעשה כל אדם בוחר בעצמו את צורת החיים וגם את מי שיחיה איתו – שותפים בעלי פגיעה נפשית או ללא, בני משפחה, ושינה גם האופציה לגור לבד. אל הדירה מגיע מדריך שיקומי על בסיס תוכנית השיקום שנקבעה לאדם, ואחת לשבוע מתקיים מפגש עם מתאם הטיפול – כדי שאפשר יהיה להגיע למטרות של תוכנית השיקום.

    קהילה מעורבת ותומכת

    קהילה תומכת עבור דיור לנפגעי נפש הינה פתרון אופטימלי למי שמצד אחד זקוקים להשגחה צמודה ומצד שני מסוגלים וחפצים לתפקד במידה רבה יחסית של עצמאות. בכנרת שירותי רווחה הקהילה היא לא "רק" תומכת אלא גם מעורבת, כשהחברים שלה שותפים מלאים, ביחד עם הצוות כמובן, על פיתוח תוכניות שונות בנוגע לחיי הקהילה. בנוסף יש לכל חבר בקהילה מקסימום חופש בחירה לגבי מידת המעורבות שלו והפעילויות שבהן ייקח חלק. מאפיין נוסף הוא מגוון הטיפולים ובהם פסיכודרמה, רפואה אלטרנטיבית, טיפול בתנועה ועוד.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר






      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים